Social

FOTO // Planul Primăriei Chișinău, pentru implementarea codului vizual unic pentru fațadele clădirilor din oraș

În contextul păstrării imaginii estetice a fațadelor și a aspectului arhitectural al clădirilor din oraș, municipalitatea își propune implementarea unui cod vizual unic pentru Chișinău. Totodată, autoritățile locale, îndeamnă agenții economici să renunțe la culorile pestrițe și plasticul în exces utilizat la publicitatea exterioară. Declarații în acest sens, au fost făcute luni în cadrul ședinței de la Primărie, de către Primarul General, Ion Ceban.

Astfel, edilul capitalei a precizat că a avut o întrevedere cu echipa de tineri voluntari de la A.O. „Save Chisinau” și A.O. „Centrul de Urbanism”, care au elaborat cea de-a doua versiune a conceptului privind „Codul Vizual al Chișinăului”.

„Salutăm această inițiativă din partea tinerei generații pentru care contează aspectul cum va arăta în continuare orașul nostru. Consider necesar de a desfășura dezbateri publice asupra acestui document, pentru ca Chișinăul să devină un model de urmat”,

a declarat Ion Ceban.

Totodată, Primarul General cheamă agenții economici să instaleze panouri mici realizate și aplicate conform standardelor acceptate la nivel internațional.

Codul Vizual al Chișinăului privind publicitatea exterioară a fost realizat de către A.O. „Save Chisinau” și A.O. „Centrul de Urbanism” în două versiuni. În prezent, reprezentanții celor două asociații de promovare a principiilor pentru dezvoltarea urbană durabilă, elaborează cea de-a treia ediție, urmând a fi publicată la începutul anului 2021. 

Este posibil ca imaginea să conţină: text care spune „Greșit Corect Clinica ラMCI Oftalmologica CASA DACA beutique hotel Firme Firmecareacoperă care acoperă elementele arhitecturale. Firma nu acoperă niciun element arhitectural. Este realizată in culoare neutră.”
Este posibil ca imaginea să conţină: 1 persoană, text care spune „Greșit Acceptabil Sebo.m UNITED COLORS SOFBENETTON GRATUITT 0 Dimensiunile xagerate firmei acoperă parte mare din fațadă. Vitrina este coperită cue elemente ocupă mai mult decât 5% din suprafață. Aparatele de aer condiționat sunt plasate pe fațada clădirii. Firma este fixată direct pe fațadă, însă este de dimensiuni exagerate.”
Este posibil ca imaginea să conţină: text care spune „Greșit Acceptabil Orange Orange Casete sau suporturi voluminoase. Firma aplicată direct pe fațadă, însă marchiza acoperă mai mult de 30% din vitrină.”

Foto: Facebook/Ion Ceban

Articole corelate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Înapoi la butonul de sus